Žuvačka na chudnutie im priniesla víťazstvo
Na medzinárodnom festivale študentských firiem v Rige vyhrali študenti z Gymnázia Trebišovská v Košiciach so svojou žuvačkou na chudnutie. Na podujatí tím mladých podnikateľov JA Firma GLORY predstavil a úspešne obhájil svoj podnikateľský nápad. Ich produkt obstál v hodnotení odbornou porotou v konkurencii 100 tímov z celej Európy. Skupina študentov tak získala titul Najlepšia študentská firma.
Firma GLORY pri Gymnáziu Trebišovská vznikla v rámci stredoškolského programu JA Aplikovaná ekonómia. Tvoria ju mladí, ambiciózni a kreatívni študenti pod vedením učiteľky Márie Kovaříkovej. "Mojím cieľom v predmete aplikovaná ekonómia bolo naučiť mojich žiakov, dnes úspešných mladých ľudí, ako funguje skutočný trh. Dať im reálnu skúsenosť a ponúknuť im praktické zručnosti, ktoré sa im zídu pri prechode zo školských lavíc na trh práce. Naučiť ich premieňať svoje sny na skutočnosť," uviedla Kovaříková, motivátor a učiteľ v jednej osobe.
Košičania úspešne prezentovali svoj produkt aj na národnej súťaži JA Veľtrh podnikateľských talentov 22. marca v Bratislave. Žuvačka na chudnutie HerbaFit obsahuje látky, ktoré potlačujú chuť do jedla. Pomáha proti nadváhe, zároveň má uzdravovať, stabilizovať obranyschopnosť organizmu a pomáhať proti stresu.
"Keď sme vstupovali do aplikovanej ekonómie, nemysleli sme si, že nám to dá tak veľa. Skúsenosti z veľtrhu v Bratislave a Rige nám dali iný pohľad na svet. Zistili sme, že tímovou prácou a tvrdou drinou sa dajú dosiahnuť vyššie ciele. Výhra na medzinárodnom veľtrhu v Rige, kde sme sa umiestnili na prvom mieste spomedzi 100 tímov, bola už len čerešničkou na torte," skonštatovala Petra Pangrácová, viceprezidentka pre financie v študentskej firme GLORY.
Vzdelávacie programy JA Slovensko majú pomôcť mladým ľuďom rozvíjať ich schopnosť tvorivo myslieť a inovovať, posilňovať ich aktívnosť, pružnosť, samostatnosť či schopnosť riadiť projekty a dosahovať výsledky. "Po viac ako 20 rokoch pôsobenia na Slovensku môžeme poukázať na pozitívny vplyv podnikateľského vzdelávania, ktorý potvrdzuje stále viac dôkazov, že mladí ľudia, ktorí absolvujú tieto programy, si vo väčšej miere osvoja podnikateľské postoje, získajú zamestnanie skôr po ukončení štúdia alebo si založia firmu a časom vytvárajú nové pracovné miesta," uviedol generálny riaditeľ JA Slovensko Adam Šepetka.
Autor/zdroj:
TASR
Zverejnil:
Ing. Peter Kupčík
Vytvorené:
08.04.2016 10:30
Upravené:
16.10.2021 15:22