Víkendový pobyt do okolia Medzeva zabodoval v krajskej súťaži cestovného ruchu
Osem dvojíc – budúcich profesionálov v cestovnom ruchu zo stredných škôl v Košickom kraji súťažilo v tvorivosti. Druháci zo stredných škôl, ktoré sa zameriavajú na cestovný ruch a zaoberajú sa aj odvetvím gastronómie, hotelierstva, propagácie, vidieckym turizmom, vytvorili a prezentovali svoj produkt na tému „Dovolenka nie je nuda – víkendový vidiecky pobyt.“
Do súťaže, ktorú zorganizoval referát cestovného ruchu Úradu Košického samosprávneho kraja (Ú KSK) v spolupráci s Odborom školstva Ú KSK a so Strednou odbornou školou obchodu a služieb Michalovce, sa prihlásili študenti zo Súkromné gymnázium Katkin park Košice, Strednej odbornej školy obchodu a služieb v Rožňave, Obchodnej akadémie na Polárnej v Košiciach, SOŠ ekonomickej v Spišskej Novej Vsi , z Hotelovej akadémie v Spišskej Novej Vsi, zo Stredná odborná škola obchodu a služieb, Michalovce, Stredná odborná škola obchodu a služieb Sobrance a SOŠ J. Szakkayho Košice.
„Cieľom súťaže bola prezentácia nápadov študentov na zvýšenie záujmu o turistickú destináciu Košický kraj. Prostredníctvom súťaže chceme orientovať mladých ľudí vo svete cestovného ruchu, motivovať ich na zapájanie sa do diania vo svojom okolí, na komunikovanie s ľuďmi, zisťovanie potrieb regiónov a zákazníkov, naučiť sa ich hľadať nové riešenia pre rozvoj cestovného ruchu vo svojom regióne. Tým študenti získajú pohľad na svoj región očami návštevníkov, čo im umožní vnímať všetky výhody, ale aj nedostatky, ktoré sa v ich regióne v oblasti cestovného ruchu vyskytujú,“ hovorí vedúca referátu cestovného ruchu Adriana Šebešová.
Úlohou súťažiacich bolo vytvoriť a prezentovať ucelenú ponuku produktu vo svojom regióne so zameraním na vidiecky cestovný ruch a to vytvorením alebo inováciou existujúcej ponuky cestovného ruchu na tému „Dovolenka nie je nuda - víkendový vidiecky pobyt.“ Pripravená ponuka mala odrážať jedinečnosť cieľového miesta a služby, ktoré prilákajú návštevníkov a predĺžia ich pobyt. Ich prezentácia mala zviditeľniť lokalitu, región, historické pamiatky, remeselníkov, atrakcie, či iné zaujímavosti.
Študentky zo Strednej odbornej školy (SOŠ) obchodu a služieb v Rožňave si pri tvorbe svojho produktu na víkendový pobyt overili v praxi ubytovanie i vstupné na jednotlivé ponúkané miesta a atrakcie. Ale komplexný produkt aj s finálnou cenou už nekonzultovali v cestovnej kancelárii, ani v agentúre. A práve zloženie ceny za pobyt bolo neúplné, neobsahovalo napr. poistenie či DPH. Rožňavské študentky Viktória Krivulková a Rebeka Šikurová však aj tak zaujali lokalitami na Gemeri a napríklad stredoškoláka by pozvali na prázdninový výlet do Krásnohorskej jaskyne. „Je jedinečná interiérom a aj zážitkom z toho, že vás vystroja ako jaskyniara.“
Predseda poroty Marián Beluško z Junior Achievement by si z prezentovaných ponúk určite vybral. „Takéto súťaže sú výborné na testovanie prezentovania seba i svojich nápadov napríklad pred budúcim zamestnávateľom.“
Spolužiaci Patrik Gonos a Michaela Voláková zo Súkromného gymnázia Katkin park by stredoškolákom ponúkli v Paňovciach, v obci kde vytvorili aj víkendový produkt pre rodinu s deťmi, opekačku pri rybníku, účasť na zápase v americkom futbale, ktorý sa v obci hráva či paitball na obecnej strelnici.
Na pravé „pozdišovské vesele“ (svadbu) by Bianka Macková a Lívia Kasiščová zo SOŠ obchodu a služieb v Michalovciach pozvali nielen rodinu, ale aj mladých ľudí. Tých by mohla zaujať aj jazda na koňoch na ranči.
Víťazmi 2. ročníka krajskej súťaže sa nakoniec stali druháčky z Obchodnej akadémie na Polárnej v Košiciach, ktoré zaujali porotu víkendovým pobytom do okolia Medzeva. Víťaznú prezentáciu si môžete pozrieť tu.
Autor/zdroj:
Katarína Jantošovičová
Zverejnil:
Jozef Andrejko
Vytvorené:
16.05.2017 13:00
Upravené:
21.12.2021 16:02