Tabačka vyzbierala na technické vybavenie od ľudí vyše 12 tisíc eur

Košické kultúrne centrum Tabačka Kulturfabrik vyzbieralo od verejnosti na technické vybavenie jeho priestorov 12.044 eur. Crowdfundingová kampaň Naštartuj Tabačku sa začala začiatkom leta a hoci sa stanovený cieľ 20.000 eur podarilo splniť len na 60 percent, "tabačkári" to považujú za úspech. Crowdfundingová kampaň vznikla v spolupráci s portálom StartLab.sk a Nadáciou Orange.

Novú zónu pre kultúru, kreativitu a spoluprácu podporilo spolu 226 ľudí, nielen z Košíc a východného Slovenska, ale aj z iných miest a európskych štátov. Najnižšia hranica podpory bola 5 €, najvyššou darovanou sumou kampane bolo 1000 €. Za odmenu si podporovatelia mohli vybrať z niekoľkých zaujímavých bonusov: stať sa navždy súčasťou kultúrnej fabriky a mať svoje meno vpísané do tehly v interiéri, alebo sa stať na jeden deň šéfkuchárom v bistre, získať exkluzívne vstupenky na premiéru divadla NA PERÓNE (stálej divadelnej scény v Tabačke) alebo si vybrať z originálnych odznakov, tašiek či tričiek z tabačkovskej edície. Odmeny budú prispievateľom doručené začiatkom jesene.
Okrem verejnosti do kampane unikátne vstúpil aj strategický partner Nadácia Orange v roli tzv. „matchingového“ partnera a svojim vkladom znásobila každé euro, ktoré verejnosť Tabačke prispela, a to až do výšky 5000 €.

Riaditeľ Tabačky Kulturfabrik, Peter Radkoff, je s výsledkom kampane spokojný: „Bola to vynikajúca skúsenosť, ktorá nás posunula zase o krok ďalej. Ďakujem tým, ktorí nám počas tejto kampane pomohli – všetkým prispievateľom, Nadácii Orange, ale najmä portálu StartLab.sk za nespočetné množstvo rád a konzultácií pri príprave a realizácii tejto náročnej kampane. Teší nás, že vďaka kampani sa ľudia na celom Slovensku dozvedeli o Tabačke viac. Počas celého trvania kampane sme sa stretávali s veľmi pozitívnymi reakciami, naučili sme sa pri nej mnoho a naštartovala nás najlepšie ako mohla.“

Tabačka Kulturfabrik od septembra naplno rozbieha prevádzku všetkých nových priestorov (veľká multifunkčná sála, divadelný a tanečný Black box, galéria, kinoklub, coworking i stará klubová sála).Peniaze získané počas kampane budú použité na nákup techniky a svetelného parku, ktorý má zlepšiť kvalitu zážitkov počas koncertov, filmových premietaní, divadelných a tanečných predstavení, či iných komunitných aktivít centra.

Autor/zdroj: Nina Šilanová
Zverejnil: Ing. Peter Kupčík
Vytvorené: 25.08.2015 10:00
Upravené: 17.06.2021 13:29

Udalosti

Zobraziť všetky udalosti

Basic Information in Help of Ukraine ISO 27001