O stave klientov v Arcuse bude aktívne informovať príbuzných infolinka

Počas víkendu zomrelo v zariadení šesť klientov, ktorí boli pozitívne testovaní na COVID-19, v pondelok podľahol vírusu ďalší klient. Celkovo evidujú v zariadení už 25 úmrtí.

Krízové riadenie v Špecializovanom zariadení a zariadení pre seniorov Arcus v Košiciach zriadilo koncom minulého týždňa infolinku, na ktorej poskytuje príbuzným informácie o stave klientov tohto zariadenia. „Rozumieme, že príbuzní našich klientov majú obavy o svojich blízkych. Preto sa snažíme vylepšiť komunikáciu tak, aby boli informovaní pravidelne. Doposiaľ príbuzní volali do zariadenia, od zajtra ich budeme kontaktovať aj aktívne. Osobitne vyčlenený personál každé ráno preverí aktuálny zdravotný stav klienta a následne bude informovať jeho rodinu. To sa obzvlášť týka klientoch, ktorých stav je vážnejší. Vzhľadom na to, že v zariadení je viac než sto pozitívne testovaných, prosíme príbuzných o trpezlivosť. Robíme, čo je v našich silách, aby sme stabilizovali situáciu a zároveň boli k dispozícii aj rodinám našich klientov,“ povedal Vojtech Hintoš, ktorý je dočasne poverený vedením zariadenia.

Počas víkendu zomrelo v zariadení Arcus ďalších šesť ľudí nakazených vírusom COVID-19. Následkom ochorenia podľahol v pondelok 1. februára ešte jeden klient. Počet klientov, ktorí za uplynulé dni v tomto zariadení zomreli a boli pozitívne testovaní, sa tak vyšplhal na 25. Vo štvrtok 28. januára sa v zariadení sociálnych služieb Arcus konalo opätovné testovanie PCR testami. Zo 120 testovaných klientov a zamestnancov pozná k dnešnému dňu výsledok 60 z nich. K doposiaľ pozitívnym prípadom pribudlo 21 nakazených klientov a 1 zamestnanec. K pondelku 1. februáru tak má pozitívny test na COVID 102 klientov a 51 zamestnancov.

Počas víkendu bol klientom aj zamestnancom zariadenia k dispozícii psychológ, krízové riadenie taktiež zabezpečuje prítomnosť kňazov. „Ďakujem každému, kto podáva pomocnú ruku a pomáha nám stabilizovať situáciu v tomto zariadení. Stav mnohých klientov je vážny a zamestnanci podávajú mimoriadny výkon, pretože sú k dispozícii 24 hodín denne. Odchádzajú od svojich rodín do zariadenia na sedemdňové turnusy, aby sa mohli postarať o našich klientov. Veľmi si to cením, bez nich by túto situáciu nebolo možné zvládnuť. Som rád, že krízovému riadeniu sa podarilo zabezpečiť aj osobné vyšetrenie klientov lekármi, ktorí sú zazmluvnení na poskytovanie zdravotnej starostlivosti v tomto zariadení,“ uviedol predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.

Košický samosprávny kraj sa naďalej snaží zabezpečiť dostatočný počet zdravotníckeho personálu. V pondelok 1. februára prišli do tohto zariadenia traja zamestnanci z DSS Via Lux z Barce, štyria zamestnanci zo zariadenia Lumen v Trebišove a traja pracovníci z humanitárnej organizácie ADRA.

Krízové riadenie komunikuje aj s Ministerstvom zdravotníctva SR a Univerzitnou nemocnicou L. Pasteura v súvislosti s očkovaním tých klientov, ktorí majú negatívny test na COVID-19. Zaočkovaní by mali byť hneď, ako sa situácia stabilizuje a nebudú pribúdať ďalšie pozitívne prípady. Personál môže využiť možnosť očkovania individuálne v očkovacích centrách. Doposiaľ túto možnosť využilo 26 zamestnancov z celkového počtu 160. Tretina z nich je aktuálne nakazená novým koronavírusom.

Tel. linka do zariadenia: 055/7292351 alebo 055/7292491

Tel. infolinka, ktorá bude v prevádzke od 2. 2. 2021:  0910 624 826

 

Autor/zdroj: JUDr. Anna Terezková
Zverejnil: Jozef Andrejko
Vytvorené: 01.02.2021 15:00
Upravené: 02.02.2022 15:58

Udalosti

Zobraziť všetky udalosti

Basic Information in Help of Ukraine ISO 27001