Zbierka ocenení KOCR Košice Región Turizmus za kampaň „Umenie na mieste X“ a komunikáciu s médiami sa rozšírila o ceny PROKOP 2023 a FIJET 2023

Na jeseň 2023 získala kampaň „Umenie na mieste X“ na najprestížnejšej marketingovej súťaži na Slovensku „ZLATÝ KLINEC“ v kategórii „Udržateľný rozvoj“ Bronzový klinec 2023.

Po úspešnej kampani „Kraj sveta - Hrdý na to, čo v ňom nenájdeš/Hrdý na to, čo si v ňom nájdeš“, predstavila Krajská organizácia cestovného ruchu (KOCR) Košice Región Turizmus v roku 2023 ďalšiu oceňovanú marketingovú kampaň s názvom „Umenie na mieste X“, ktorá pokračuje aj v tohtoročnej sezóne. KOCR nedávno rozšírila svoju zbierku ocenení o prestížne ceny PROKOP 2023 a FIJET 2023 za vynikajúcu PR komunikáciu a efektívnu realizáciu PR projektu.

Kampaň „Umenie na mieste X“ bola vytvorená s cieľom osláviť 10 rokov pôsobenia KOCR Košice Región Turizmus a zároveň kládla dôraz na ekoturizmus. „Každú sezónu prichádzame s kreatívnou letnou kampaňou, ktorá má za cieľ osloviť verejnosť a zvýšiť atraktivitu Košického kraja. Minulý rok sme chceli zdôrazniť aj naše jubileum a poukázať na desať rokov prezentovania krás Košického kraja, podporovania nových turistických atrakcií a motivácie návštevníkov k rešpektu k prírode a trvalej udržateľnosti. Ocenenia za kampaň „Umenie na mieste X“ a našu komunikáciu s médiami sú pre nás veľkou motiváciou a potvrdením, že naša práca má zmysel a môže byť inšpiráciou pre iné organizácie,“ povedala výkonná riaditeľka KRT Lenka Vargová Jurková.

Na jeseň 2023 získala kampaň „Umenie na mieste X“ na najprestížnejšej marketingovej súťaži na Slovensku „ZLATÝ KLINEC“ v kategórii „Udržateľný rozvoj“ Bronzový klinec 2023.

"Úspech našej destinačnej kampane Kraj sveta prekročil hranice Slovenska, latka bola nastavená vysoko. Som rád, že ju naša posledná kampaň Umenie na mieste X nepodliezla, naopak, dokázala, že Košický kraj je miestom, kde sa oplatí prísť a objavovať umenie aj tam, kde by ste ho nehľadali. Sily v nej spojili umelci a odborníci naprieč celým krajom. Rovnako dôležité ako vytvárať kvalitné produkty cestovného ruchu je pre nás aj vedieť ich odkomunikovať tak, aby pritiahli čo najväčšie množstvo návštevníkov. Ďakujem všetkým, ktorí sa o tento úspech pričinili," povedal predseda  Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.

Kampaň bola vytvorená v spolupráci s kreatívnou agentúrou Slovák & Friends. Ako priblížil kreatívny riaditeľ Róbert Slovák, cieľom bolo prísť s niečím naozaj novým a netradičným: „Namiesto bežnej reklamnej kampane sme sa rozhodli vytvoriť hodnotnejšie a trvácnejšie diela, ktoré stelesňujú naše hodnoty. Odborná komisia vybrala z 27 prihlásených projektov 5 landartových objektov, ktoré spájajú prírodu, človeka a vybrané lokality umeleckými dielami.” 

Cena PROKOP 2023

PROKOP je prestížnou súťažou najlepších PR projektov na Slovensku, ktorú od roku 2010 organizuje Asociácia public relations Slovenskej republiky (APRSR). Cieľom súťaže je každoročne predstaviť inovatívne a kreatívne PR projekty a oceniť subjekty, ktoré ich realizovali. Kritériami súťaže sú inovatívnosť, kreativita a efektívnosť PR projektu.

Kampaň „Umenie na mieste X“ získala 2. miesto v kategórii „Regional Relations“ a 2. miesto v kategórii „Experience PR“.

Výsledky v číslach:

•    Kampaň zaznamenala 55 mediálnych výstupov (TV, tlač, online, rozhlas) s OTS 14 175 061.
•    Influencerská spolupráca s @cestujzamenej oslovila v priemere 10 tis. účtov na každý post.
•    Online kampaň s mediálnym budgetom 8 tis. eur dosiahla na YouTube 1,34 mil. zobrazení, cez Meta Ads 6,24 mil. zobrazení a 12 800 preklikov.
•    Dielo „Kukaň“ získalo Cenu nadácie Tatra banky za umenie a v ankete Denníka N bolo označené za umeleckú udalosť roka.

Cena FIJET za profesionálnu komunikáciu s médiami v roku 2023

FIJET SLOVAKIA je združenie novinárov a autorov venujúcich sa medializácii cestovného ruchu. Cena FIJET je výsledkom online hlasovania 102 novinárov, ktorí hodnotili 22 oblastných a 6 krajských organizácií cestovného ruchu.

Najvyššie umiestnenie získali:
1.    KOŠICE REGIÓN TURIZMUS (35 %),
2.    TRNAVSKÝ KRAJ – Trnavský kraj zážitkov (25 %),
3.    KOCR – Severovýchod Slovenska (20 %).

Autor/zdroj: Archív KSK
Zverejnil: Mgr. Andrea Štefanová
Vytvorené: 12.06.2024 14:30
Upravené: 12.06.2024 14:36

Interreg Terra incognita Via Carpatia

Udalosti

Zobraziť všetky udalosti

Basic Information in Help of Ukraine ISO 27001