Rekonštrukcia mosta pri Zemplínskej šírave napreduje
Začiatok prác spomalili rôzne administratívne prekážky.
Košický samosprávy kraj (KSK) pokračuje v rekonštrukcii mosta M6860 cez nápustný kanál do Zemplínskej šíravy v katastri obce Vinné, v okrese Michalovce. Most z roku 1966 bol zaradený do stavebno-technického stavu VI zo siedmych stupňov, čo znamená veľmi zlý. Odovzdanie staveniska zhotoviteľovi prác prebehlo už koncom roku 2021, no kvôli rôznym administratívnym prekážkam a komplikáciám v priebehu rekonštrukcie sa termín začiatku stavebných prác odďaľoval.
„Hneď v úvode nás zabrzdil neschválený povodňový plán, čo malo za následok posun všetkých pôvodne stanovených termínov, rovnako tak získanie stavebného povolenia, ktoré sa nám podarilo získať až koncom apríla 2022. Dúfam a pevne verím, že komplikáciám je nateraz koniec a Zemplínčania onedlho budú môcť prechádzať po ďalšom bezpečnom moste v ich regióne,“ uviedol predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.
Najvážnejšie poruchy mosta sa nachádzali na nosnej konštrukcii, na ktorej bol lokálne porušený betón a obnažené nosníky typu Vloššák, tiež napadnuté koróziou. Porušená bola aj hydroizolácia mostovky. Na spodnej stavbe sa nachádzali viditeľné stopy po abrázii tečúcou vodou prívodného kanála. Poškodený bol aj úložný prah podpery s rozpadnutým betónom na viacerých miestach.
Aktuálne zhotoviteľ na moste osadil lešenie okolo stredového piliera a opôr. Prebehlo búranie pôvodného železobetónového úložného prahu podpery na požadovanú výšku a viazanie výstuže úložného prahu na opore č. 1 a opore č.3.
Po odstránení časti spodnej stavby budú vybudované nové úložné prahy na oporách a medziľahlej podpere. Pôvodné poškodené nosníky typu Vloššák sa nahradia novými, vopred predpätými nosníkmi spolu s novou spriahajúcou doskou. Na moste pribudne nový mostný zvršok, vrátane izolačného systému mosta a sanované budú aj priľahlé oporné múry. Zrekonštruovaná bude aj cesta v dĺžke 20 metrov pred a za mostom.
Na štvorprúdovej ceste II/582, kde sa práce realizujú, je znížená rýchlosť jazdy a doprava presmerovaná na druhú časť tejto komunikácie – v mieste realizácie stavebných prác, v dĺžke približne 500 metrov, bez akéhokoľvek zdržania. Rozpočet projektu je 420 818 eur a most by mal byť sprejazdnený do konca roka.
Autor/zdroj:
Archív KSK
Zverejnil:
Ing. Peter Kupčík
Vytvorené:
17.07.2023 09:56
Upravené:
17.01.2024 09:11