Mladé talenty navrhli riešenia, ako vytvoriť regionálny rozvojový portál Košického kraja
Počas podujatia vytvorili koncept portálu, v ktorom si investori môžu prezerať informácie o regióne, ako aj investičné ponuky v rámci Košického kraja. Okrem hlavného portálu vyvinuli tiež prototyp dodatočného administratívneho rozhrania, v ktorom môže KSK portál a zverejnené investičné ponuky spravovať.
Jedenásty hackathon z dielne Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie po prvýkrát zavítal do Košíc. Podujatie financované z Plánu obnovy a odolnosti SR, ktoré sa konalo 23. a 24. septembra ako súčasť programu SlovakiaTech 2024, spoznalo svojich víťazov. Tri tímy, ktoré vybrala odborná porota si rozdelili finančnú odmenu 6 000 eur. Počas podujatia mohli za svojho favorita opäť hlasovať aj diváci.
Cieľom projektu Hacknime.to je zefektívniť fungovanie verejnej správy na Slovensku prostredníctvom digitálnych riešení. Už po jedenásty krát sa tak stretli mladé talenty, nadšenci moderných technológií a IT špecialisti, aby spoločne pracovali na návrhu riešenia výzvy, ktorú zadal Košický samosprávny kraj (KSK). Hackathonu s názvom “Regionálny rozvojový portál” sa zúčastnilo 42 hackerov, ktorý vytvorili 12 súťažných tímov. Všetkým tímom sa podarilo v stanovenom čase odovzdať riešenia odbornej porote a odprezentovať ich nápady pred publikom. Niektorí účastníci v priestoroch Kulturparku dokonca ostali celú noc.
Diváci si za svojho víťaza zvolili tím s názvom Lorem Ipsum. Kľúčovým slovom ich riešenia bola komunikácia. Navrhli portál, ktorý umožňuje efektívne zdieľanie investičných dát z okresov, nadviazanie priameho kontaktu medzi KSK a investormi a taktiež dávať priestor podnikom a obciam, aby sa ukázali svetu.
Víťazom hackathonu je tím Skyline
Počas podujatia vytvorili koncept portálu, v ktorom si investori môžu prezerať informácie o regióne, ako aj investičné ponuky v rámci Košického kraja. Okrem hlavného portálu vyvinuli tiež prototyp dodatočného administratívneho rozhrania, v ktorom môže KSK portál a zverejnené investičné ponuky spravovať. “Každý hackathon prináša niečo nové, hlavne nové znalosti a skúsenosti. Vyhrať tento hackathon bol náš cieľ možno aj toto odhodlanie nás viedlo k tomu, že sme na riešení pracovali naozaj naplno. Je to už môj štvrtý hackathon, ale tentoraz sa mi počas rozhovorov s mentormi podarilo získať tak veľa informácií a následne ich tak spracovať, ako ešte nikdy predtým,” zhodnotil svoje pocity z výhry Mykyta Vavryk z tímu Skyline.
Na druhom mieste sa umiestnil tím s názvom Incomodum. Na hackathone vytvorili návrh portálu na jednoduché vykresľovanie geo-dát pre bežného používateľa aj podnikateľa. Riešenie sa skladá z 2 hlavných častí. Prvou časťou je webstránka, ktorá má zatraktívniť Košický kraj a predstaviť ho aj potenciálnym zahraničným investorom. Druhou časťou je tzv. “maptool” - multikriteriálne vykresľovanie mapy a dôležitých miest, od ktorých sa vie podnikateľ odraziť a zároveň komunikovať s krajom na základe demografických a geografických dát. “Pracovalo sa nám super, stíhali sme a dokonca sme sa aj trochu vyspali. Hackathon môžem jednoducho opísať, ako veľmi pozitívny zážitok,” povedal po prevzatí ceny Lucas Ligas z tímu Incomodum.
Tretie miesto patrí tímu SPŠEKE. Základom ich riešenia je spájanie investora s relevantnými konsolidovanými dátami na základe jeho preferencií a profilu na jednom mieste. “Aj ked sme na hackathone boli prvýkrát, pracovalo sa nám spolu veľmi dobre. Dokázali sme sa správne naladiť,” vyjadril sa Tomáš Kulín. “Určite pôjdeme aj na ďalšie hackathony,” doplnil ho druhý člen tímu, Michal Feňo.
Po hackathone nasleduje implementácia
Digitalizácia verejnej správy sa nekončí vyhlásením výsledkov hackathonu. Každá výzva sa následne dostáva do realizačnej fázy, na ktorú je z Plánu obnovy a odolnosti SR vyčlenených 100 000 eur. Na implementáciu riešenia je taktiež stanovený aj presný čas, keďže po ukončení podujatia má vlastník témy, teda v tomto prípade Košický samosprávny kraj, 12 mesiacov na vytvorenie a realizáciu daného projektu. Ďalšie podrobnosti a informácie o nadchádzajúcich hackathonoch sú dostupné na webstránke Hacknime.to.
O projekte Hacknime.to
Hacknime.to projekt z dielne Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR, ktorý vzniká s podporou Campus Cowork. Cieľom je vďaka komunite kreatívnych ľudí s nadšením pre technológie, vytvoriť riešenia v oblasti zjednodušovania procesov verejnej správy a zlepšovania kvality poskytovaných digitálnych služieb. Projekt je financovaný z prostriedkov mechanizmu Plánu obnovy a odolnosti SR.
Autor/zdroj:
Archív KSK
Zverejnil:
Mgr. Andrea Štefanová
Vytvorené:
25.09.2024 15:30
Upravené:
26.09.2024 11:25