Dočasné premostenie v Kysaku ostáva nateraz prejazdné

Na zlý stav mosta župa upozornila Okresný úrad Košice-okolie, ktorý zabezpečoval osadenie dočasného premostenia.

Na mostnom provizóriu medzi Kysakom a Veľkou Lodinou, ktoré bolo sprejazdnené v pondelok 18. 1. 2021 sa už po niekoľkých dňoch objavili nedostatky. Dočasné premostenie poskytla Správa štátnych hmotných rezerv. Jeho výstavbu zabezpečoval Okresný úrad Košice-okolie v spolupráci s HaZZ a armádou. Po piatich dňoch bola na moste uvoľnená železná konštrukcia, ktorá drží drevené časti vozovky. Správa ciest Košického samosprávneho kraja aj napriek tomu, že nie je zodpovedná za údržbu dočasného premostenia medzi Kysakom a Veľkou Lodinou, počas víkendu vymenila najviac poškodené drevené časti mosta, tak bol možný prejazd. Pri ich výmene bolo zistené, že niektoré z nich sú prehnité, čím boli vážne ohrozené životy ľudí pri prejazde dočasným premostením.

 „Nakoľko najviac poškodené drevené časti, ktoré boli súčasťou vozovky, sme odstránili a nahradili novými, nateraz nebudeme premostenie uzatvárať. Je však nevyhnutné bezodkladne zabezpečiť komplexnú opravu premostenia. Časť dosiek je stále polámaných alebo sú prehnité, železná konštrukcia, ktorá drží drevenú mostnicu, je vytrhnutá a uvoľnená,“ uviedol predseda KSK Rastislav Trnka.​​

Košický samosprávny kraj na zlý stavebno-technický stav upozornil Okresný úrad Košice-okolie, ktorý zabezpečoval osadenie premostenia. Správa ciest KSK v nedeľu 24. 1. 2021 na krízovom štábe predložila návrh na zníženie maximálnej výhradnej zaťažiteľnosti zo 40 ton. Pôvodný železobetónový most mal normálnu zaťažiteľnosť 24 ton. Krajskí cestári navrhli vylúčiť prejazd pre chodcov a cyklistov, osadiť svetelnú signalizáciu, ktorá bude regulovať premávku, zabezpečiť osvetlenie provizória v nočných hodinách a zabezpečiť kamerový systém.

„Prejazd po dočasnom moste nie je bezpečný a je ohrozená bezpečnosť cestnej premávky a životy ľudí, verím, že sa štátne orgány rozhýbu a zabezpečia nápravu. Ak k tomu nedôjde, budeme musieť premostenie uzavrieť a znovu sprejazdniť obchádzkovú trasu. Zároveň by som sa chcel poďakovať zamestnancom Správy ciest KSK. Tak ako naposledy promptne vykonávali práce na nedokončenom stavenisku nad rámec dohodnutých povinností, aj teraz reagovali veľmi rýchlo a provizórne opravovali toto premostenie,“ uviedol Trnka​. Doplnil, že sa bude zaujímať aj o to, či stav dočasného premostenia bol prekontrolovaný pred tým, než ho Správa štátnych hmotných rezerv vydala zo svojich skladov.

Košický samosprávny kraj v minulom roku zabezpečoval vo vlastnej réžii osadenie dočasného premostenia nad riekou Laborec pri Strážskom. Toto premostenie bez problémov slúžilo deväť mesiacov. Župa preto bude žiadať vysvetlenie, prečo premostenie, ktoré dodala Správa štátnych hmotných rezerv SR, nevydržalo ani päť dní.

Pondelkové poveternostné podmienky v tomto mieste sťažili prejazd. Úsek Kysak - Veľká Lodina je aktuálne prejazdný v jednom pruhu, úsek medzi obcami Veľká Lodina - Malá Lodina je nateraz neprejazdný pre popadané stromy. Dočasné premostenie je prejazdné, no Správa ciest KSK vyzýva na zvýšenie opatrnosti pri prejazde.

Pondelkové poveternostné podmienky v tomto mieste sťažili dopravnú situáciu. Úsek Kysak - Veľká Lodina je aktuálne prejazdný v jednom jazdnom pruhu.  Medzi obcami Veľká Lodina - Malá Lodina nateraz vodiči neprejdú pre popadané stromy. Dočasné premostenie ponad rieku Hornád je naďalej prejazdné, no Správa ciest KSK vyzýva na zvýšenie opatrnosti.

Autor/zdroj: JUDr. Anna Terezková
Zverejnil: Mgr. Jana Jánošíková
Vytvorené: 25.01.2021 15:50
Upravené: 25.01.2021 16:57

Interreg Terra incognita Via Carpatia

Udalosti

Zobraziť všetky udalosti

Savoro palo COVID-19 Tájékoztató oldal a koronavírusról