ID - R009 II/555 Michalovce - Veľké Kapušany - Kráľovský Chlmec

Konkrétny cieľ: Zlepšenie dostupnosti k cestnej infraštruktúre TEN-T a cestám I. triedy s dôrazom na rozvoj multimodálneho dopravného systému.

Logá projektu

Celkové oprávnené výdavky: 4 044 216,71 EUR
Nenávratný finančný príspevok: 3 842 005,87 EUR
Vlastné zdroje: 202 244,57 EUR

Termín realizácie:  august 2019 – máj 2023

Opis projektu:

Predmetom projektu je rekonštrukcia cestnej komunikácie  II/555, ktorá tvorí spojnicu medzi cestami I/19 v okrese Michalovce a I/79 v okrese Trebišov.

Cesta na mnohých miestach vykazuje deformácie, má nevyhovujúce bezpečnostné parametre, preto je navrhnutá obnova krytu vozovky. V úseku pri vodnom toku Latorica je na úseku viac ako 800 metrov nestabilné podložie cesty, čo spôsobuje priečne a pozdĺžne deformácie cesty. Most pri obci Stretava je v stavebnom stave VI, tzn. veľmi zlý. Je potrebná jeho kompletná rekonštrukcia. Z hľadiska verejnej osobnej dopravy na ceste absentujú plnohodnotné autobusové zastávkové pruhy. Do projektu je zahrnutá rekonštrukcia celkovo 14  autobusových zastávok. Absentujú aj bezpečné priechody pre chodcov, ktoré sú v súčasnosti bez osvetlenia a bezpečnostných prvkov. Cesta II/555 sa z hľadiska verejnej osobnej dopravy stala ešte významnejšou po zrušení železničného osobného dopravného spojenia na trati Bánovce nad Ondavou - Veľké Kapušany. Verejná osobná doprava je v území zabezpečovaná výlučne autobusovou dopravou, ktorá okrem hlavných dopravných funkcií zaisťuje aj nadväznosť na železničnú dopravu v dopravných uzloch v Michalovciach a Pribeníku.      

Cieľ projektu:

Cieľom projektu je zlepšiť dostupnosť k cestnej infraštruktúre TEN-T a cestám I. triedy s dôrazom na rozvoj multimodálneho dopravného systému prostredníctvom aktivity rekonštrukcia a modernizácia ciest II. a III. triedy.

Výsledok:

Predmetom projektu bola rekonštrukcia cestnej komunikácie  II/555, ktorá tvorí spojnicu medzi cestami I/19 v okrese Michalovce a I/79 v okrese Trebišov. Cesta na mnohých miestach vykazovala deformácie, mala nevyhovujúce bezpečnostné parametre, preto bola realizovaná obnova krytu vozovky. V úseku pri vodnom toku Latorica bolo na úseku viac ako 800 metrov nestabilné podložie cesty, čo spôsobovalo priečne a pozdĺžne deformácie cesty. Most pri obci Stretava bol v stavebnom stave VI, tzn. veľmi zlý. Bola potrebná jeho kompletná rekonštrukcia. Z hľadiska verejnej osobnej dopravy na ceste absentovali plnohodnotné autobusové zastávkové pruhy. Do projektu bola zahrnutá rekonštrukcia celkovo 14  autobusových zastávok. Absentovali  aj bezpečné priechody pre chodcov, ktoré boli bez osvetlenia a bezpečnostných prvkov. Cesta II/555 sa z hľadiska verejnej osobnej dopravy stala ešte významnejšou po zrušení železničného osobného dopravného spojenia na trati Bánovce nad Ondavou - Veľké Kapušany. Verejná osobná doprava je v území zabezpečovaná výlučne autobusovou dopravou, ktorá okrem hlavných dopravných funkcií zaisťuje aj nadväznosť na železničnú dopravu v dopravných uzloch v Michalovciach a Pribeníku.      

Výsledkom projektu bude celková dĺžka zrekonštruovanej cesty II. triedy – 8,758km. Podporil sa rast regionálnej mobility, pretože cesta tvorí jeden z hlavných napojovaniach bodov na  Industrial Park Michalovce. Zároveň sa významným spôsobom zlepšil prístup obyvateľov južných okresov do centra Zemplína – Michaloviec.

Výsledkom projektu je zlepšenie napojenia regiónu na medzinárodnú cestnú sieť a zvýšenie mobility a dostupnosti. Zvýšila sa bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, dopravný komfort užívateľov komunikácie a predĺžila sa životnosť dotknutých stavebných objektov. Realizáciou predmetnej stavby sa zlepšil komfort účastníkov cestnej premávky na komunikácii, skrátila sa doba premávky, minimalizujú sa náklady na bežnú údržbu ciest, zníži sa hladina hluku a emisií od vozidiel. Doplnením bezpečnostných zariadení sa zvýši bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky.

Autor/zdroj: Archív KSK
Zverejnil: Ing. Peter Kupčík
Vytvorené: 25.04.2020 07:18
Upravené: 08.02.2024 13:38