Nová registratúra zjednoduší administratívu

Košický samosprávny kraj pokračuje v realizácii projektu „Elektronizácia služieb VÚC KSK“ v rámci Operačného programu Informatizácia spoločnosti – OPIS, ktorý je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja – ERDF a štátneho rozpočtu. KSK zabezpečuje financovanie aktivít v rámci projektu vo výške 5 % z vlastných zdrojov. Projekt sa realizuje v piatich hlavných aktivitách. Od decembra 2012 do mája 2013 bol dosiahnutý výrazný pokrok a bolo vyčerpaných 1 517 360 eur.

V decembri 2012 bola úspešne ukončená Analýza a návrh riešenia. Súčasťou tejto aktivity boli analýza súčasného stavu, procesná analýza a use case analýza. Pripravených bolo niekoľko návrhov - dátových štruktúr, dátových tokov, grafického používateľského rozhrania, integračných rozhraní, aplikačnej logiky, architektúry riešenia a pod. Návrh riešenia bol zameraný na realizáciu konkrétnych elektronických služieb a spôsobov ich implementácie. Výstupom tejto aktivity sú dokumenty analýzy existujúceho stavu a návrhu architektúry a celkového riešenia Integrovaného informačného systému KSK.

Logo OPIS, riadiaceho orgánu, sprostredkovateľských orgánov a vlajka EÚ s odkazom na OPIS

Aktuálne najdôležitejšou aktivitou je implementácia, testovania a kontrola kvality. Ide o náročnú aktivitu z časového, finančného a odborného hľadiska. V rámci nej bol dodaný hardvér, infraštruktúra a licencie, vyvinulo sa aplikačné vybavenie I., ktoré bolo následne integrované, úspešne prebehlo jeho testovanie a boli vyškolení používatelia.

V polovici apríla 2013 bola do prevádzky spustená nová registratúra v rámci celého Úradu KSK - základné funkčnosti bez väzby na iné moduly. Ide o základnú vrstvu Integrovaného informačného systému úseku správy, ktorá patrí do administratívnej skupiny. Používateľom bude verejnosť - občania, podnikatelia a ďalší. Je to prvý stupeň k dosiahnutiu cieľa projektu, ktorým je zjednodušenie administratívnych procesov, znižovanie množstva dokumentov, ktoré je povinný občan dodávať k žiadostiam, ak už tieto informácie sú k dispozícii u iných orgánov verejnej správy.

Podľa aktuálne platného harmonogramu bude do konca júna 2013 ukončená integrácia aplikačného vybavenia II., jeho testovanie a školenia používateľov. Od júla 2013 sa začne s vývojom aplikačného vybavenia III. Po ukončení integrácie všetkých plánovaných informačných systémov bude vo februári 2014 nasledovať „Nasadenie, migrácia údajov a stabilizácia riešenia“.

Plynulý priebeh realizácie zabezpečuje „Manažment projektu“. Na základe presne stanovených pravidiel je projekt sledovaný po realizačnej aj finančnej stránke. Následne sú prijímané rozhodnutia tak, aby nedošlo k omeškaniu realizácie jednotlivých aktivít a naplnil sa hlavný ciel – sprístupnenie elektronických služieb KSK.

Napriek doterajšej bezproblémovej implementácii projektu sú identifikované a monitorované riziká, ktoré by mohli ohroziť realizáciu projektu. Najväčším rizikom je neukončený legislatívny proces v súvislosti s elektronickou verejnou správou.

Ďalšie informácie o projekte OPIS:

Elektronizácia služieb VÚC

KSK začína realizovať projekt na zlepšenie elektronických služieb

Po analýze je už k dispozícii nová výpočtová technika

Autor/zdroj: Zuzana Becherová, Zuzana Bobriková
Zverejnil: Ing. Peter Kupčík
Vytvorené: 12.06.2013 14:00
Upravené: 08.03.2017 11:48