Úrad Košického samosprávneho kraja, Námestie Maratónu mieru 1, 042 66 Košice www.vucke.sk

[Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.] Prejsť na pôvodnú verziu...


Začiatok stránky, titulka:

Župa ukončila rekonštrukciu mosta za obcou Novosad

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.

Pokračovanie obsahu:

Rekonštrukcie sa dočkal ďalší most, ktorého vlastníkom je Košický samosprávny kraj. Tentoraz sa stavebníci pustili do práce na moste M2210, ktorý sa nachádza za obcou Novosad v okrese Trebišov. Prehliadka ukázala, že jeho celkový stavebnotechnický stav je klasifikovaný stupňom päť, čo znamená zlý. Na obnove začala župa pracovať v júni tohto roka, práce na moste postupovali podľa harmonogramu a ukončené boli v novembri. Rekonštrukciu za viac ako 219-tisíc eur hradila župa zo svojho rozpočtu.

„Most za Novosadom nepatrí medzi najstaršie v kraji, keďže bol postavený v roku 1986, no pod jeho zlý technický stav sa podpísala hlavne intenzita dopravy, nachádza sa na ceste II/552. Už dlhší čas vykazoval viaceré poruchy. Okrem skorodovaných častí a zatekania mosta, sa na vozovke začali vyskytovať trhliny, hrbole a poklesy. Som rád, že práce sa podarilo dokončiť v stanovených termínoch a že Zemplínčania nemuseli absolvovať obchádzku. Obnova sa realizovala po poloviciach vždy v jednom jazdnom pruhu,“ informoval predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.

Medzi najväčšie problémy mosta patrilo, že na mostných krídlach dochádzalo k rozpadu a odlamovaniu betónu a vzniku trhlín, poškodená bola aj hydroizolácia. Vplyv času sa podpísal aj pod vypadanú výplň styčných škár konštrukcie či skorodované a chýbajúce zábradlie. Stavebné práce preto pozostávali z búrania mostného zvršku a konštrukčných častí mosta. V prechodovej oblasti stavbári vybudovali drenážne vrstvy a nové mostné krídla. V rámci mostného zvršku realizovali novú hydroizoláciu, vrstvy vozovky, odvodnenie mosta a zabrádľové zvodidlá. Záverečné práce obsahovali úpravu okolia, zhotovenie vodorovného dopravného značenia a umiestnenie tabúľ s identifikačným číslom mosta. Dĺžka a šírka mosta zostali zachované. Rekonštrukciu zabezpečila Správa ciest Košického samosprávneho kraja.

Koniec obsahu.


ZOZNAM SEKCII:

VYHLADAVANIE NA WEB SIDLE:

Hľadať


PÄTIČKA:

Copyright © 2009-2024 Košický samosprávny kraj. Všetky práva vyhradené.
Stránky generuje redakčný systém WebJET.

Koniec stránky.