Študenti gymnázia podnikajú so žuvačkou na chudnutie

Po minuloročnom úspechu na medzinárodnom festivale študentských firiem v Lotyšsku sa rozhodli študenti z Gymnázia na Trebišovskej ulici v Košiciach v biznise so žuvačkou na chudnutie, ktorú vymysleli, pokračovať.

"Prvotný nápad skrsol v septembri pred rokom a pol. Chceli sme spolu so štyrmi dievčatami vytvoriť niečo nové, čo ešte nie je na trhu. Keď sme si zaumienili, že by sme chceli vyrobiť takéto žuvačky, bolo potrebné nájsť odborníka, ktorý by to vedel vyrobiť. Je to veľmi nielen finančne nákladné, ale treba na to špeciálne stroje, špeciálnych dietológov, ktorí namiešajú niečo, čo funguje a čo je zdraviu prospešné. Následne v januári minulého roka sme mali finálny produkt, s ktorým sme potom išli súťažiť," povedal pre TASR študent piateho ročníka bilingválneho gymnázia Aleš Manica.

"Naším najväčším úspechom bolo víťazstvo na medzinárodnom veľtrhu v Rige, čo je aj najväčší úspech slovenskej študentskej firmy v histórii tohto programu," zdôraznil s tým, že žuvačka obsahuje zložky, ktoré potláčajú chuť do jedla.

So žuvačkou chcú podľa Manicu uspieť vo vlastnej firme. "Predmet aplikovanej ekonómie sa skončil v júni, museli sme zrušiť našu študentskú firmu. Ale my ako tím sme sa rozhodli podnikať ďalej, založili sme s.r.o., zmenili sme trochu dizajn a pomaličky ideme produkt uvádzať na trh," prezradil Manica.

Zuvačku vymysleli v cvičnej firme JA Firma Glory pod vedením učiteľky Márie Kovaříkovej v rámci predmetu aplikovanej ekonómie. Ten sa podľa súčasnej pedagogičky Jany Vodarčíkovej nevyučuje vo všetkých školách na Slovensku. "Žiaci sa učia podnikať formou "learning by doing". Založíme firmu, máme valné zhromaždenie, predávame akcie, máme svoj vstupný kapitál a potom robíme rôzne aktivity, snažíme sa podnikať, aby sme zarobili a vedeli vyplatiť nejaké dividendy," priblížila. Každý rok sa podľa nej snažia vymyslieť nejaký projekt, s ktorým by študenti mohli uspieť na súťažiach a neskôr uplatniť v oblasti podnikania.

Spolupracujú s Junior Achievement Slovensko, n.o., zaoberajúcou sa podnikateľským vzdelávaním. "Každý rok v septembri sa založí nová firma, ktorá zanikne na konci školského roka. Má svoje pravidlá, ktoré sú dané a potom sú produkty a nápady, ktoré študenti zrealizujú počas roka. Snažíme sa stále, aby to bolo niečo nové, výnimočné, aby sa o nás i o produktoch vedelo," doplnila Vodarčíková.

Podľa jej ďalších slov sa snažia študentom pomôcť, aby sa neskôr uplatnili v oblasti podnikania, čo potvrdil i jeden z nich. "Keďže mám v budúcnosti záujem rozvíjať biznis, ako aj riadiť skupinu ľudí, tak je to určite super skúsenosť. Netýka sa to iba biznisu, ale taktiež aj nášho života, ako si ho zorganizovať," dodal študent šiesteho ročníka osemročného gymnázia Radovan Kubovič.

Autor/zdroj: Tlačová agentúra SR
Zverejnil: Bc. Katarína Jantošovičová
Vytvorené: 13.03.2017 15:00
Upravené: 13.03.2017 15:24

Udalosti

Zobraziť všetky udalosti

Knihy na dosah Dobrovoľníctvo