Úrad Košického samosprávneho kraja, Námestie Maratónu mieru 1, 042 66 Košice www.vucke.sk

[Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.] Prejsť na pôvodnú verziu...


Začiatok stránky, titulka:

Košický samosprávny kraj spustil infolinku k očkovaniu proti COVID-19

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.

Pokračovanie obsahu:

Košický samosprávny kraj v stredu 10. februára (KSK) spustil infolinku k očkovaniu proti COVID-19. V čase šíriacich sa hoaxov chce východniarom pomôcť rozhodnúť sa na základe pravdivých a overených informácií, či podstúpiť očkovanie. Linka s číslom 0850 122 085 poslúži verejnosti v pracovných dňoch od 8:00 hod. do 16:30 hod. V prvej fáze je cielená na seniorov nad 65 rokov, ktorých žije v Košickom kraji takmer 123 000.

„Župné Dobrovoľnícke centrum Košického kraja už od marca minulého roka prevádzkuje telefonickú linku, kde sa môžu osamelí dôchodcovia porozprávať s dobrovoľníkmi. Z týchto rozhovorov vyplynulo, že starší obyvatelia nemajú dostatok informácií o očkovaní proti COVID-19 a  ich prístup k informačným zdrojom je obmedzený. Slovensko sa pritom aktuálne nachádza vo fáze, kedy môžu absolvovať očkovanie už seniori nad 75 rokov. Chceme im preto poskytnúť odpovede na nezodpovedané otázky a pomôcť lepšie sa rozhodnúť,“ povedal predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.

Infolinka k očkovaniu proti COVID - 19Infolinku zriadilo Dobrovoľnícke centrum Košického kraja v spolupráci s Košickým samosprávnym krajom. Operátorov poskytli z radov svojich zamestnancov spoločnosti Deutsche Telekom IT Solutions, Slovensko IT a Dobrovoľnícke centrum KK. Na projekte spolupracujú aj Skupina VSE Holding, Košice IT Valley a AT&T. Operátori absolvovali odborné aj technické školenie. „Som rád, že sa v našej spoločnosti našli dobrovoľníci z tímu testerov, ktorí sa popri svojej práci zapoja do tejto výbornej inicatívy a pridajú sa k ďalším z košickej IT komunity," uviedol Peter Uchaľ, vedúci oddelenia Testovanie a kvalita, Slovensko IT, a.s. Podľa riaditeľky Košice IT Valley Miriam Hučkovej spolupráca medzi subjektmi a sektormi je kľúčová pre zvládnutie pandémie. „V Košickom kraji  je veľmi silná IT komunita, ktorá chce v čase pandémie osobitne pomôcť starým a osamelým ľuďom. Tí mnohokrát čelia nedostatku informácií aj strachu z neznámeho, pri čom tento problém je v čase pandémie ešte vypuklejší.  Veríme, že zriadením "virtuálneho" call centra KSK  môžeme sprostredkovať starým ľuďom prístup k cenným informáciám, ktoré im neskôr môžu zachrániť život,“ dodala.

Seniori v Košickom kraji dostanú SMS správu, ktorá ich upovedomí o možnosti získať informácie o očkovaní na infolinke. Volajúci sa dozvedia viac o význame očkovania, type a účinnosti vakcín používaných na Slovensku, ich výrobe a registrácii. Taktiež tu získajú cenné informácie o postupe očkovania, jeho výhodách aj rizikách, o možných reakciách a nežiaducich účinkoch vakcinácie.

Predvoľbou 0850 sú na Slovensku označované takzvané modré linky so zníženou tarifou. Náklady na prevádzku infolinky bude hradiť Dobrovoľnícke centrum Košického kraja. V súčasnosti je do projektu zahrnutých vyše 30 dobrovoľníkov vrátane zamestnancov IT spoločností. Z toho do projektu je zapojených 23 zamestnancov spoločnosti Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia. „Téma vakcinácie proti COVID-19 sa bezprostredne dotýka nás všetkých, považujeme preto za nesmierne dôležité šíriť relevantné informácie a podporovať osvetu. Naši kolegovia budú v rámci infolinky komunikovať so seniormi a zodpovedať všetky otázky týkajúce sa vakcinácie. Našim cieľom je kontinuálne budovať komunitu dobrovoľníkov, úprimne nás teda teší, že v tomto roku môžeme našu činnosť začať v rámci pomoci regiónu,“ vyjadril sa Juraj Probala, hovorca spoločnosti DT IT Solutions Slovakia.

Do projektu prináša svoje know-how aj skupina VSE Holding. „Túto iniciatívu sme privítali a pridali sme sa k spoločnostiam, ktoré aj takýmto spôsobom preukazujú svoju zodpovednosť k regiónu a opäť podávajú pomocnú ruku tým, ktorí to potrebujú najviac. Aktívne sa zapájame do zabezpečenia prevádzky call centra a preškolenia operátorov,“ hovorí Alena Rozsypalová, členka predstavenstva a finančná riaditeľka spoločnosti.

Telefonát je spoplatnený podľa bežnej tarifikácie operátora volajúceho, v prípade paušálu sa volajúcemu minutáž odratúva z predplatených minút. Prevádzkovateľ linky prispieva volajúcemu na jednu minútu hovoru sumou 0,056 € bez DPH v prípade, že telefonuje z pevnej linky a sumou 0,229 € bez DPH v prípade, že volá z mobilu.  

Koniec obsahu.


ZOZNAM SEKCII:

VYHLADAVANIE NA WEB SIDLE:

Hľadať


PÄTIČKA:

Copyright © 2009-2024 Košický samosprávny kraj. Všetky práva vyhradené.
Stránky generuje redakčný systém WebJET.

Koniec stránky.