[Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.] Prejsť na pôvodnú verziu...
Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.
Odborné pracovníčky v KPK poradia, na aké ďalšie inštitúcie sa ľudia, ktorí sa ocitli v zložitej životnej situácii, môžu obrátiť. V prípade, že sociálna situácia klienta vyžaduje dlhodobé sprevádzanie a poradenskú pomoc, klient dostane kontakt na niektorého z 26 špecializovaných poradcov, ktorí pôsobia v príslušných regiónoch Košického kraja.
Informácie občania získavajú počas osobnej návštevy, ale aj telefonicky či mejlom. V priebehu uplynulého roka využilo služby kancelárie 1155 klientov. Podľa anonymného prieskumu ich bolo s poskytnutým poradenstvom spokojných 95 percent.
Klienti najčastejšie žiadali informácie o možnostiach umiestnenia v zariadení sociálnych služieb v pôsobnosti krajskej samosprávy, potrebovali poradenstvo pri riešení nepriaznivej sociálnej situácie, požadovali tiež informácie o možnostiach využitia foriem a druhov aktuálnych sociálnych služieb pre odkázaných ľudí s nepriaznivým zdravotným stavom. V zložitej situácii sa ocitajú napríklad seniori po prepustení z nemocnice, kedy im rodina nemôže zabezpečiť potrebnú starostlivosť. Po informácie do KPK prichádzajú aj pracovníčky obecných úradov, ktoré zaujíma, ako majú postupovať pri posudzovaní o odkázanosti občanov na sociálnu službu a pri jej zabezpečení. V KPK zaevidovali aj sťažnosti. Ľudia sa najviac ponosovali na postup obecných úradov a ich neochotu zabezpečiť sociálnu službu svojim občanom.
Okrem sociálneho poradenstva Úrad Košického samosprávneho kraja od vlaňajšieho augusta poskytuje aj poradenstvo v oblasti zdravotníctva. Centrum zabezpečuje komplexné právne a informačné poradenstvo v uvedenej oblasti. Odborne ho zastrešuje referát zdravotníctva. Žiadateľmi o informácie sú najmä poskytovatelia zdravotnej a lekárenskej starostlivosti.
Najčastejšie žiadajú informácie týkajúce sa žiadosti o vydanie povolenia, jeho zmenu, alebo zrušenie. Na centrum sa obracajú aj občania, ktorí do poradensko – informačného centra pre oblasť zdravotníctva prichádzajú po informácie týkajúce sa práv pacienta, alebo aby sa dozvedeli, na aké príslušné inštitúcie majú adresovať svoje sťažnosti.
Podrobnejšie informácie o Kancelárii prvého kontaktu pre oblasť sociálnych vecí i poradensko- informačného centra pre oblasť zdravotníctva možno nájsť na webovej stránke KSK www.vucke.sk.
Koniec obsahu.
Copyright © 2009-2024
Košický samosprávny kraj. Všetky práva vyhradené.
.
Koniec stránky.