Úrad Košického samosprávneho kraja, Námestie Maratónu mieru 1, 042 66 Košice www.vucke.sk

[Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.] Prejsť na pôvodnú verziu...


Začiatok stránky, titulka:

Zimná edícia Ľadového expresu štartuje sériu mimoriadnych vlakových spojení

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.

Pokračovanie obsahu:

Turistickí nadšenci a vyznávači aktívneho životného štýlu aj počas zimy budú môcť využiť špeciálny turistický vlak. Po vzore letného vydania, zimná edícia Ľadového expresu bude priamym spojením Košíc s Národným parkom Slovenský raj. Konečnou stanicou bude Červená skala. „Už v lete sme videli obrovský dopyt po tomto spojení. V zime je síce Dobšinská ľadová jaskyňa zatvorená, no jej okolie ponúka viacero zaujímavých miest na zimnú turistiku či lyžovanie, o ktorých možno mnohí ani nevedia. Aj preto vlak zastaví v zastávkach pri lyžiarskych strediskách Mlynky Gugel a Biele vody, SKI Mraznica a SKI Telgárt. Celá lokalita tiež ponúka dobré možnosti pre bežecké lyžovanie, za všetky spomeniem čerstvo sprevádzkovaný areál pri Dobšinskej ľadovej jaskyni,“ hovorí výkonná riaditeľka Košice Región Turizmus Lenka Vargová Jurková. Podľa nej dostanú cestujúci vo vlaku aj tipy na zaujímavé aktivity v cieľovej lokalite. Strediská navyše ponúknu cestujúcim z Ľadového expresu aj exkluzívne zľavy na skipassy. „Napríklad, v Mraznici, kam bude z Nálepkova premávať kyvadlový autobus, si môžu okrem zjazdového lyžovania vyskúšať aj novučičké kryté klzisko a prejsť sa zimnou atrakciou – snehovým mraveniskom. Zaujímavé zjazdovky ponúkajú strediská Mlynky – Gugel a Mlynky – Biele vody, ale lákať bude akiste aj SKI Telgárt, kde chystajú aktivity pre deti i dospelých.“

Vlak bude premávať počas piatich sobôt od 2.februára do 2. marca 2019. Cestovné lístky si záujemcovia môžu kúpiť cez web www.kosiceregion.com alebo osobne v Regionálnom informačnom bode v Košiciach. „Turistický vlak z Košíc až k Dobšinskej ľadovej jaskyni sa stal bestsellerom minulého leta. Celkovo prepravil 2 600 cestujúcich a už po prvej jazde sme museli zdvojnásobiť prepravné kapacity. Po vzore pilotného projektu sme sa preto rozhodli vypraviť tento mimoriadny vlak aj počas zimy, kedy jedinečnú lokalitu Národného parku Slovenský raj môžu navštíviť milovníci zimných športov, ktorí hľadajú menej preplnené strediská. Naším cieľom zlepšovať dostupnosť turisticky atraktívnych miest a spojiť ich s lokálnymi produktmi cestovného ruchu. Verím, že to ocenia nielen cestovatelia, ale aj majitelia či prevádzkovatelia lyžiarskych stredísk, ktorým patrí veľká vďaka za ich vklad a ochotu spolupracovať,“ povedal predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.

Aj zimnú edíciu Ľadového expresu bude Košice Región Turizmus prevádzkovať v spolupráci so Železničnou spoločnosťou Slovensko, kapacita vlaku bude 144 miest na sedenie. „Pilotná spolupráca s krajskou organizáciou cestovného ruchu vlani v lete sa osvedčila. Vlak premával od júla do septembra každú sobotu a oboma smermi sme prepravili spolu 2.600 cestujúcich.Veríme, že aj zimná verzia tohto projektu si nájde svojich priaznivcov. Podobnej spolupráci sme, samozrejme, otvorení aj v iných regiónoch, pretože na rozvoji turizmu na Slovensku nám záleží. Veríme, že práve Ľadový expres by mohol byť inšpiráciou aj pre ďalšie samosprávne kraje,“ doplnil predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.

Zimná edícia Ľadového expresu je prvým zo štyroch mimoriadnych turistických spojení, ktoré budú z Košíc premávať počas nasledujúcich mesiacov. V apríli a máji sa cestovatelia môžu tešiť na Gemerský expres, počas letných mesiacov to bude osvedčená letná verzia Ľadového expresu na juh Slovenského raja a v septembri, v čase vinobrania, sa do Tokajskej vinohradníckej oblasti odvezú Tokajským expresom.

Koniec obsahu.


ZOZNAM SEKCII:

VYHLADAVANIE NA WEB SIDLE:

Hľadať


PÄTIČKA:

Copyright © 2009-2024 Košický samosprávny kraj. Všetky práva vyhradené.
Stránky generuje redakčný systém WebJET.

Koniec stránky.