Sociálne veci

Úlohou odboru sociálnych vecí a zdravotníctva Košického samosprávneho kraja je koordinovanie, zabezpečenie a financovanie sociálnych služieb. Samosprávny kraj prináša priamu pomoc svojim obyvateľom predovšetkým poskytovaním sociálnych služieb v domovoch sociálnych služieb, špecializovaných zariadeniach, zariadeniach podporovaného a núdzového bývania, domovoch na pol ceste a útulkoch. Pretože systém sociálnej pomoci nie je jednoduchý a pre našich občanov môže byť aj neprehľadný vytvoril odbor sociálnych vecí a zdravotníctva Kanceláriu prvého kontaktu poskytujúcu základné sociálne poradenstvo.

Kancelária prvého kontaktu

Adresa:
Úrad Košického samosprávneho kraja
Odbor sociálnych vecí
Nám. Maratónu Mieru 1
042 66 Košice

Telefonický kontakt: 055/72 68 289
Mailový kontakt: kpk.socialne@vucke.sk

Úradné hodiny:
Pondelok 7,30 – 15,30 hod.
Utorok 7,30 – 15,30 hod.
Streda 7,30 – 16,30 hod.
Štvrtok 7,30 – 15,30 hod.
Piatok 7,30 – 14,30 hod.

Kancelária prvého kontaktu sa nachádza na prízemí Úradu Košického samosprávneho kraja v miestnosti č. 101. Poskytuje komplexné sociálne poradenstvo občanom prichádzajúcim na odbor sociálnych vecí a informácie o  existujúcich predpisoch, nariadeniach, o druhoch sociálnych služieb, o  konkrétnych zariadeniach poskytujúcich sociálne služby, taktiež poradenstvo pre budúcich poskytovateľov sociálnych služieb, poradenstvo o  zápise do registra poskytovateľov sociálnych služieb, informácie lekárom, ktorí majú záujem o úhradu za spracovanie „lekárskeho nálezu“, poradenstvo obciam o zabezpečovaní sociálnych služieb a pod.. Chod kancelárie je zabezpečený pracovníkmi referátu poskytovania služieb občanovi Odboru sociálnych vecí a zdravotníctva. Medzi najčastejšie sa opakujúce problémy a žiadosti, s ktorými sa občania obracajú na Kanceláriu prvého kontaktu sú:

  • informácie o možnostiach umiestnenia v zariadení sociálnych služieb v pôsobnosti VÚC,
  • informácie o spôsobe riešenia nepriaznivej sociálnej situácie,
  • všeobecné informácie o možnosti využitia rôznych foriem a druhov sociálnych služieb pre ľudí s nepriaznivým zdravotným stavom (napr. pri prepustení z  nemocnice, v situácii keď rod. príslušníci nechcú alebo nemôžu zabezpečiť potrebnú starostlivosť odkázanej osobe...),
  • prijímanie žiadostí o posúdenie odkázanosti na sociálnu službu,
  • dopĺňanie chýbajúcich podkladov ku žiadostiam,
  • informácie o stave podanej žiadosti (o posúdenie odkázanosti, o uzatvorení zmluvy),
  • sťažnosti klientov zariadení v zriaďovateľskej pôsobnosti KSK (ohľadom úhrad, stravy, ...),
  • informácie pre pracovníkov obecných úradov ako postupovať pri posudzovaní o  odkázanosti na sociálnu službu a pri zabezpečení sociálnej služby svojim občanom,
  • sťažnosti na postup obecných úradov a ich neochota, príp. nezáujem zabezpečiť sociálnu službu svojim občanov,
  • všeobecné informácie o kompenzačných príspevkoch.

 

          Odbor sociálnych vecí a zdravotníctva má záujem zlepšovať poskytovanie sociálnych služieb a hľadať optimálne riešenia pre uspokojovanie potrieb svojich klientov. Preto Vám predkladáme tento dotazník spokojnosti. Je anonymný a dôverný. Jeho vyplnením Vás chceme požiadať o objektívne posúdenie činnosti a kvality poskytovaných služieb v Kancelárii prvého kontaktu. Spätná väzba je pre nás v procese neustáleho zdokonaľovania dôležitá a všetky Vaše podnety nám pomôžu pri zlepšovaní kvality poskytovaných služieb.
          Vyplnený dotazník nám prosím zašlite mailom na adresu , prípadne poštou na adresu Košického samosprávneho kraja alebo odovzdajte osobne do schránky vedľa Kancelárie prvého kontaktu na Úrade Košického samosprávneho kraja.

            Ďakujeme

 

Autor: Archív KSK
Zverejnil: Slávka Štovčíková
Dátum: 27.11.2014 08:14

Udalosti

Zobraziť všetky udalosti

Terra incognita OPIS - Elektronizácia služieb VÚC